ایمپلنت دندان یکی از روش‌های نوین در علم دندانپزشکی است که کمک می‌کند تا بتوان پروتزهای ثابت را جایگزین پروتز متحرک کرد. ایمپلنت دندان در واقع یک پایه فلزی است که در استخوان فک قرار داده می‌شود و پس از گذشت مدت زمان مشخص، تاج دندان بر روی آن قرار می‌گیرد. پایه فلزی را می‌توان جایگزین ریشه دندان‌های طبیعی کرد.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

ایمپلنت دندان ویژگی‌های زیادی دارد که باعث می‌شود تا افراد بتوانند جایگزین مناسبی برای دندان‌های از دست رفته خود داشته باشند، اما با این وجود ایمپلنت دندان برای برخی از افراد مناسب نیست و نمی‌توانند از آن به جای پروتزهای متحرک استفاده کنند.

توصیه می‌شود تا افراد زیر از انجام عمل ایمپلنت دندان خودداری کنند:

ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست؟
ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست؟

افراد سیگاری

به طور کلی استعمال دخانیات از جمله سیگار، تاثیرات منفی بر روی دندان‌ها می‌گذارد. به همین دلیل افراد سیگاری زمانی که برای کاشت ایمپلنت اقدام می‌کنند، ممکن است با مشکلاتی در دهان و دندان خود مواجه شوند.

دود سیگار می‌تواند باعث ایجاد التهاب و عفونت در دهان و لثه شود. در نتیجه گاهی نیز ممکن است کاشت ایمپلنت منجر به آسیب دیدن و از بین رفتن سایر دندان‌ها نیز شود.

به همین دلیل توصیه می‌شود تا افراد سیگاری از انجام عمل ایمپلنت خودداری کنند، یا در صورت امکان مصرف سیگار خود را به طور کامل ترک کنند.

البته بهتر است افراد سیگاری با دندانپزشک مشورت کنند.

افراد مبتلا به دیابت

دیابت یکی از بیماری‌های رایج است که بسیاری از افراد به آن مبتلا هستند. در برخی از موارد نیز ممکن است دیابت عوارض جانبی زیادی برای بیماران ایجاد کنند. یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که افراد مبتلا به دیابت با آن مواجه می‌شوند، عدم بهبود زخم‌های ایجاد شده بر روی سطح بدن است. به همین دلیل کاشت ایمپلنت و کاشت دندان می‌تواند منجر به ایجاد زخم‌هایی شوند که به سادگی قابل درمان نباشند.

در اکثر موارد توصیه می‌شود که افراد مبتلا به دیابت از انجام عمل کاشت دندان خودداری کنند، اما با این حال بهتر است تا با کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر پانته‌آ بلندیان مشورت کنید و طبق یک تشخیص دقیق برای کاشت دندان اقدام کنید.

گاهی نیز ممکن است اگر دیابت به طور کامل تحت کنترل باشد، این امکان وجود داشته باشد که افراد مبتلا به دیابت نیز بتوانند عمل کاشت ایمپلنت را انجام دهند.

افراد مبتلا به پوکی استخوان

به طور کلی پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته می‌شود، به همین دلیل استحکام استخوان‌های فک در زمان کاشت دندان، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یکی از مشکلاتی که می‌تواند منجر به محدود کردن افراد در کاشت دندان شود، پوکی استخوان است.

البته با توجه به اینکه پوکی استخوان دارای درجات مختلفی است، ممکن است افراد زیادی بتوانند با وجود پوکی استخوان ایمپلنت را انجام دهند.

گاهی نیز پوکی استخوان باعث پس زدن پایه ایمپلنت کاشته شده در استخوان فک می‌شود که می‌تواند مشکلات متعددی را برای بیمار ایجاد کند.

اگر که شما نیز مبتلا به پوکی استخوان هستید، بهتر است تا ما را مطلع کنید.

به افرادی که قصد دارند تا ایمپلنت دندان را جایگزین دندان‌های از دست رفته خود کنند، توصیه می‌شود در صورت داشتن هر گونه مشکل و بیماری خاص، حتماً ما را مطلع کنند.

برای ایمپلنت کردن دندان باید چه کار کنیم؟

برای مشاوره و انجام ایمپلنت می‌توانید با کلینیک تخصصی دندانپزشکی ما به شماره ۲۲۶۵۸۲۳۱-۰۲۱ یا ۰۹۳۰۲۵۴۵۲۸۴ تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *