لبخند انسان یکی از تاثیرگذارترین رفتارهایی است که می‌تواند منجر به زیبایی بیشتر در صورت انسان شود که با طراحی لبخند قابل انجام است. طی تحقیقاتی که در زمینه زیبایی صورت گرفته است، چشم انسان نخستن بخش از چهره است که می‌تواند بر میزان زیبایی تاثیر بگذارد. دومین بخش از صورت انسان که می‌تواند چهره فرد را زیباتر و دل‌نشین‌تر کند، لبخند است.

در گذشته لبخند انسان مانند سایر اجزای صورت قابل تغییر نبود، اما با گذشت زمان و پیشرفت علم در حوزه زیبایی و دندانپزشکی این امکان به وجود آمد که انسان‌ها بتوانند لبخندی زیبا داشته باشند. طراحی لبخند در واقع همان چیزی است که می‌تواند به شما کمک کند تا با داشتن دندان‌هایی بسیار زیبا، لبخندی زیبا نیز داشته باشید.

نرم افزارهای طراحی لبخند

معمولاً طراحی لبخند با کمک نرم‌افزارهای حرفه‌ای در حوزه دندانپزشکی ارائه می‌شوند. به طور کلی نرم‌افزارهای طراحی لبخند، عملکردهای مشابهی دارند، بدین صورت که همگی یک تصویر را از صورت فرد بیمار دریافت می‌کنند و با انجام پردازش‌های حرفه‌ای با کمک هوش مصنوعی، یک لبخند زیبا و متناسب با چهره فرد ارائه می‌کنند.

پس از اینکه تصویر با کمک نرم‌افزار ساخته شد، بیمار می‌تواند برخی از بخش‌ها را با نظر و سلیقه خود تغییر دهد و زمانی که تصویر نهایی توسط بیمار تایید شد، دندانپزشک متخصص، طراحی لبخند را آغاز می‌کند.

طراحی لبخند در کلینیک دندانپزشکی تهران
طراحی لبخند در کلینیک دندانپزشکی تهران

طراحی لبخند چگونه انجام می شود؟

طراحی لبخند شامل یک روند درمانی و ترمیم برای دندان‌ها است که کمک می‌کند بیمار یک لبخند زیبا داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با روند انجام طراحی لبخند، به مراحل زیر توجه داشته باشید:

مراجعه به دندانپزشک متخصص

اگر می‌خواهید تا لبخندی زیبا داشته باشید، در گام نخست باید به دندانپزشک متخصص در حوزه طراحی لبخند مراجعه کنید. دندانپزشک با انجام بررسی‌های دقیق و تخصصی، روند درمان را برای شما توضیح می‌دهد.

ترمیم دندان ها

گاهی در روند طراحی برای لبخند، فرد بیمار نیاز دارد تا دندان‌های خود را ترمیم کند. ترمیم دندان می‌تواند شامل کشیدن دندان، پر کردن دندان و یا حتی ارتودنسی باشد. پس از انجام عمل‌های ترمیمی مورد نیاز می‌توان گفت که روند طراحی لبخند به مراحل میانی رسیده است.

جراحی لثه

در برخی از موارد ممکن است بر طبق تصویری که نرم‌افزار ارائه داده است و یا نظر دندانپزشک و بیمار، لثه‌ها نیاز به ترمیم داشته باشند. به عنوان مثل در برخی از بیماران دیده می‌شود که دارای لثه بلندی هستند و بخش زیادی از دندان‌های آنها در زیر لثه قرار گرفته است. به همین دلیل در زمان لبخند زدن، به جای دیده شدن دندان‌ها، لثه فرد دیده خواهد شد. این مورد می‌تواند تاثیر بسیار منفی بر زیبایی چهره و لبخند داشته باشد.

در چنین مواردی نیاز است تا با کمک عمل‌های جراحی تخصصی، که گاهی با کمک لیزر انجام می‌شوند، بخشی از لثه فرد بیمار حذف، تا بخش بیشتری از دندان دیده شود.

سفید کردن دندان

در این مرحله دندانپزشک سعی می‌کند تا با کمک ابزارها و مواد جرم گیری، لک‌های موجود بر روی دندان را از بین ببرد و سعی کند تا جایی که ممکن است فرد دندان‌های سفیدی داشته باشد. البته گاهی ممکن است برای سفید کردن دندان از لیزر استفاده شود تا دندان‌ها به طور کامل سفید شوند.

استفاده از روکش دندان

در برخی از موارد ممکن است در روند طراحی کردن لبخند، دندان‌ها نیاز به روکش داشته باشند. روکش دندان می‌تواند شامل استفاده از انواع لمینت باشد، مانند کامپوزیت و ونیر. در واقع با استفاده از روکش و لمینت، می‌توان بسیاری از بخش‌های دندان را که دچار آسیب شده‌اند و یا به طور طبیعی دچار نقص هستند را ترمیم کرد.

همچنین روکش دندان یا لمینت می‌تواند با رنگ و ظاهری بسیار زیبا همراه باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد در روند طراحی لبخند خود، تمایل دارند تا از لمینت و روکش استفاده کنند.

ایمپلنت

ایمپلنت می‌تواند یک راهکار بسیار موثر برای افرادی باشد که تمام و یا تعداد زیادی از دندان‌های خود را از دست داده و می‌خواهند با کمک طراحی لبخند، زیبایی چهره خود را افزایش دهند.

در واقع زمانی که دندانپزشک تصمیم می‌گیرد تا با کمک ایمپلنت یک لبخند زیبا برای بیمار طراحی کند، بسیاری از مراحل درمانی حذف خواهد شد. شاید بتوان گفت که تنها نیاز به کاشت پایه‌های ایمپلت، درون استخوان لثه است. پس از آن نیز دندان‌های ساخته شده بر اساس علم طراحی لبخند، بر روی پایه‌های فلزی قرار خواهند گرفت.

توصیه به انجام عمل های زیبایی دیگر

در برخی از موارد ممکن است، نرم‌افزار طراحی لبخند، چهره فرد را به شکلی طراحی کند که نیاز باشد سایر بخش‌های صورت، از جمله لب‌ها و یا گونه‌ها نیز ترمیم شوند. البته این مورد کاملاً به سلیقه بیمار بستگی دارد و در صورتی که تمایل داشته باشد می‌تواند با انجام سایر عمل‌های زیبایی صورت، روند طراحی لبخند را تکمیل کند.

قیمت طراحی لبخند چه قدر است؟

قیمت طراحی لبخند به موارد مختلفی بستگی دارد. برای دریافت هزینه و مشاوره رایگان با کلینیک دندانپزشکی دکتر بلندیان در تهران به شماره ۲۲۶۵۸۲۳۱-۰۲۱ یا ۰۹۳۰۲۵۴۵۲۸۴ تماس بگیرید یا در واتس‌اپ پیام ارسال کنید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 5 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *