امروزه علاقمندان تکنیک‌های پیشرفته اصلاح طراحی لبخند و جایگزین کردن دندان با روش ایمپلنت نیز طرفداران بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و به همین دلیل انواع مختلفی از ایمپلنت‌ها به وجود آمده است که هزینه ایمپلنت دندان در مبالغ مختلفی برای همه اقشار در جهان موجود است. افراد باید نوع خوب و با کیفیت ایمپلنت را انتخاب نمایند که به مرور زمان تحلیل و ساییدگی استخوان به وجود نیاید و درصد شکست به حداقل برسد.

از دست دادن دندان‌ها در هر رده سنی جز اتفاقاتی است که موجب کاهش اعتماد به نفس شده و به مرور فرد ترجیح می‌دهد که حتی کمتر در جمع حاضر شود و لبخند بزند یا صحبت کند. اکنون که ایمپلنت این مشکلات را به بهترین نحو رفع می‌کند، تصمیم گرفتیم در این مقاله در ارتباط با میزان هزینه ایمپلنت دندان اطلاعاتی را برای شما آماده کنیم.

عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به عوامل متعددی بستگی دارد که هر یک از این موارد بر میزان هزینه این تکنیک تاثیرگذار است. در ادامه به برخی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه ایمپلنت دندان اشاره خواهیم داشت:

  • نوع ایمپلنت دندان
  • تعداد ایمپلنت دندان
  • وضعیت دهان فرد
  • کیفیت ایمپلنت دندان
  • تجربه و مهارت دندانپزشک
  • هزینه‌های تصویربرداری دندان
  • مواد مورد استفاده در کاشت ایمپلنت
هزینه ایمپلنت دندان
هزینه ایمپلنت دندان

در ادامه هر یک از این موارد را به مختصر توضیح خواهیم داد.

نوع ایمپلنت دندان

یکی از موارد تاثیرگذار بر میزان هزینه ایمپلنت دندان، نوع ایمپلنت است که البته نوع مورد استفاده از این روش، به این مورد بستگی دارد که دندانپزشک زیبایی از کدام نوع ایمپلنت دندان برای شما استفاده کند. در واقع شما نمی‌توانید که در خصوص نوع ایمپلنت دندان انتخاب خاصی داشته باشید زیرا دندانپزشک بر اساس نوع سلامت استخوان و لثه شما این مورد را انتخاب می‌کند. ایمپلنت‌های دندانی به 3 نوع تقسیم می‌شوند:

  • ایمپلنت اندوستال
  • ایمپلنت زیگومات
  • ایمپلنت ساب پریوستئال

تمامی ایمپلنت‌های بیان شده برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ایمپلنت زیگوماتیک کمتر از انواع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هزینه آن نیز نسبت به بقیه بیشتر است.

تعداد ایمپلنت دندان

برخی افراد تنها یک دندان از دست رفته دارند اما بسیاری افراد برای جایگزینی تعداد زیادی از دندان‌های از دست رفته از تکنیک ایمپلنت دندان استفاده می‌کنند که به مراتب میزان هزینه‌ها نسبت به تعداد، متغیر است.

کیفیت ایمپلنت

کیفیت ایمپلنت یکی از عوامل موثر بر میزان هزینه‌های این تکنیک است. برخی از برند ایمپلنت‌ها نیز بسیار باکیفیت بوده که دارای مبالغ بیشتری هستند. ایمپلنت‌هایی که توسط کشور آمریکا و یا کشورهای اروپایی تولید می‌شود، دارای هزینه‌های بیشتر می‌باشند.

میزان تبحر و تجربه دندانپزشک

یکی از موارد مهمی که در میزان هزینه ایمپلنت دندان تاثیرگذار است، میزان تجربه دندانپزشک در این تکنیک می‌باشد. تکنیک‌های زیبایی دندانپزشکی در واقع اموری تخصصی و پیچیده هستند و نیاز است که توسط دندانپزشکی انجام گیرد که متبحر باشد و در شروع کار قرار نداشته باشد. به طور کلی میزان هزینه ایمپلنت دندان برای همه افراد مهم است اما برای انجام تکنیک‌های پیشرفته اصلاح طرح لبخند، بهتر است تا بیشتر به مهارت دندانپزشک توجه کنید تا هزینه‌های شما برای امور ترمیمی چند برابر نشود و همچنین شاهد عوارض نشوید.

وضعیت دهان فرد

امروزه کمتر شاهد این مورد هستیم که افراد به سلامت دهان و دندان خود توجه نداشته باشند اما به هر حال عفونت‌های دهان و دندان ممکن است برای هر شخصی پیش آید و نیاز است که قبل از انجام تکنیک‌های زیبایی مانند ایمپلنت دندان، لمینیت دندان، روکش و …. اینگونه مشکلات را رفع نمایند.

نیاز به پیوند استخوان دندان

لازم است خانم‌ها و آقایان به این نکته توجه داشته باشند که زمانی که یک دندان از دست می‌رود، تا مدت زمانی بعد، استخوان نیز تحلیل رفته و از بین می‌رود که در این صورت نیاز است تا پیوند استخوان انجام گیرد. پیوند استخوان نیز به تنهایی دارای هزینه‌هایی می‌باشد که ممکن است در صورت نیاز به انجام این کار، به میزان هزینه ایمپلنت دندان افزوده شود.

موارد مورد استفاده در ایمپلنت

پایه‌های ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم هستند اما بعضی افراد به این جنس فلز حساسیت دارند که معمولا برای آنها از پایه‌هایی با جنس سرامیک استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که پایه‌های سرامیکی دارای هزینه‌های بیشتر نسبت به پایه‌های تیتانیومی هستند.

هزینه های جانبی

همانطور که می‌دانید برخی هزینه‌های جانبی و غیر قابل پیش بینی در تمامی تکنیک‌های درمانی و زیبایی در هر رسته‌ای به وجود می‌آید. به عنوان مثال ممکن است یک دندان از دست رفته باشد اما به طور طبیعی، همچنان ریشه دندان درون لثه باقی مانده باشد که نیاز است تا خارج گردد که دارای هزینه مجزا می‌باشد و در دسته هزینه‌های جانبی قرار می‌گیرد.

برای انجام ایمپلنت و دریافت هزینه چه کار کنیم؟

برای ایمپلنت دندان در تهران و دریافت هزینه میتوانید با کلینیک تخصصی دندانپزشکی دکتر پانته‌آ بلندیان به شماره 09302545284 تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید. سمت راست کمترین امتیاز و سمت چپ بیشترین امتیاز است.
[تعداد امتیازها 1 عدد و میانگین امتیازها 5]

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *